Prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych , a w szczególności dotyczących: 1. rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, 2. sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, 3. sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego, 4. wydawania zaświadczeń
:
5. przyjmowania oświadczeń o: 1) wstąpieniu w związek małżeński,
6. wydawanie decyzji w sprawach: 1) skrócenia miesięcznego
terminu wyczekiwania do zawarcia związku małżeńskiego,
7. stwierdzenia legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa, 8. wykonywania zadań wynikających z Konkordatu, 9. przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych. |
|