DO ZAKRESU DZIAŁANIA WYDZIAŁU INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA NALEŻY: 1. Prowadzenie i nadzorowanie inwestycji i remontów gminnych w zakresie prawidłowości ich wdrażania do realizacji . 2. Koordynowanie wykonawstwa inwestycji i remontów dla zakresu budowy inwestycji gminnych w szczególności : budowy gazociągów , wodociągów, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, modernizacji kotłowni węglowych na zasilane gazem , budowy i remontów obiektów i budowli na terenie wsi . 3. Prowadzenie dokumentacji formalno-prawnej inwestycji i remontów gminnych. 4. Przygotowywanie pisemnych analiz sprawozdań i informacji w zakresie dofinansowania inwestycji gminnych ze źródeł poza budżetowych . 5. Bieżąca kontrola inwestycji i remontów gminnych wdrażanych do realizacji . 6. Prowadzenie działań i przygotowywanie stosownych materiałów w celu pozyskiwania dotacji i preferencyjnych kredytów na dofinansowanie inwestycji. 7. Przygotowywanie materiałów przetargowych zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych dla zadań objętych pracą Wydziału oraz weryfikacja formalno-prawna materiałów przetargowych przygotowanych przez inne wydziały i gminne jednostki organizacyjne. 8. Uczestnictwo w pracach Komisji Przetargowych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań inwestycyjnych i remontowych wdrażanych w Wydziale oraz zadań wdrażanych przez inne wydziały i gminne jednostki organizacyjne. 9. Przygotowanie dokumentacji rozliczeniowej inwestycji i remontów prowadzonych przez Wydział z ich przyjęciem na majątek gminy . 10. Dokonywanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci technicznego uzbrojenia terenu. 11. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi . 12. Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii. 13. Projektowanie przebiegu dróg. 14. Budowa, modernizacja i ochrona dróg gminnych . 15. Określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne. 16. Nadzór nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych i przejazdach kolejowych. 17. Wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego na drogach gminnych. 18. Wydawanie zezwoleń na korzystanie z dróg gminnych w sposób szczególny. 19. Budowa i utrzymanie ścieżek rowerowych. 20. Utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej będącej na majątku Gminy oraz cieków wodnych otwartych odprowadzających wody deszczowe. 21. Wydawanie decyzji na umieszczanie urządzeń obcych w pasie dróg gminnych. 22. Przygotowywanie projektów organizacji ruchu drogowego na drogach gminnych. 23. Współpraca z radami sołeckimi w zakresie przeprowadzania remontów budynków i budowli będących własnością Gminy . 24. Ochrona powierzchni ziemi i zasobów mineralnych 25. Opiniowanie projektów budowlanych z zakresie uciążliwości obiektów na środowisko naturalne. 26. Ochrona przyrody w tym
:
27. Opiniowanie celowości zalesień gruntów porolnych w lasach państwowych i innych właścicieli. 28. Prowadzenie spraw związanych z opłatami z tytułu korzystania ze środowiska, opłatami produktowymi i opakowaniowymi. 29. Określanie stanu zdrowotnego pomników przyrody, nadzór nad pracami w parkach objętych ochroną konserwatorską . 30. Nadzór merytoryczny nad ścieżkami turystycznymi . 31. Gospodarka wodna w tym
:
32. Prowadzenie spraw związanych z ochroną powietrza atmosferycznego. 33. Prowadzenie spraw dotyczących ochrony środowiska w zakresie gospodarki wodnej, ściekowej, gospodarki odpadami stałymi, ochrony atmosfery i ochrony złóż mineralnych. 34. Nadzór nad funkcjonowaniem maszyn i urządzeń zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Wolsztyn w aspekcie ich uciążliwości dla środowiska. 35. Opiniowanie projektów budowlanych w zakresie oddziaływania obiektów na środowisko naturalne. 36. Określanie stanu zdrowotnego pomników przyrody, nadzór nad pracami w parkach objętych ochroną konserwatorską. 37. Prowadzenie racjonalnej gospodarki funduszami celowymi na rzecz ochrony środowiska. 38. Działanie w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska. 39. Prowadzenie korespondencji i sprawozdawczości związanej z Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 40. Prowadzenie spraw związanych z przynależnością Gminy do Stowarzyszenia Gmin Nadobrzańskich . 41. Opracowanie materiałów do wniosków konkursowych związanych z zakresem działania Wydziału. 42. Przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych ze źródeł poza budżetowych. 43. Przygotowywanie pisemnych analiz sprawozdań i informacji w zakresie dofinansowania inwestycji gminnych ze źródeł poza budżetowych . 44. Prowadzenie sprawozdawczości
dla inwestycji i remontów prowadzonych przez Wydział.
46.Uzgodnienia projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji celu publicznego. |
|
Wykaz dróg gminnych - pobierz |